Tarptautinis jaunimo mainų projektas ,,Jaunimas: tiltai į Europą”

2024 m. vasario mėn. 18–27 dienomis vyko tarptautinis Jurbarko ir Chemnitz (Vokietija) dekanatų jaunimo centrų bendradarbiavimo projektas „Jaunimas: tiltai į Europą“. Šiais metais sukanka 20 metų, kaip vykdomas šis projektas, kasmet vis kito partnerio šalyje. Pagrindinis projekto tikslas – katalikiško jaunimo bendravimas per patirties pasidalijimą, šalių kultūros pažinimą, meninę ir sportinę veiklą ir tikėjimo liudijimą. Šį kartą lietuvaičiai iš Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos ir Eržvilko gimnazijos vyko į Vokietiją.
     Atvykus į Drezdeną buvome šiltai vokiečių grupės priimti. Susitikimas prasidėjo susipažinimo vakaru, kurio metu kūrėme savo herbus ir žaidėme įvairius žaidimus.
     Drezdene pabuvojome tris dienas. Apžiūrėjome miesto ypatingas vietas, įvairius pastatus, kurie paliko mums didelį įspūdį. Apsilankėme „Senųjų meistrų paveikslų galerijoje“. Gido vedami galėjome susipažinti su įžymiais eksponatais: Rafaelio „Siksto Madona“, Džordžonės bei Ticiano „Mieganti Venera“, Rubenso ir kitų. Savo įspūdingumu nenusileido ir naktinio Drezdeno vaizdai. Aktyvi komandinė veikla jaunimo laukė pabėgimo kambariuose, kuriuose galėjome kartu ieškoti sprendimo būdų, kaip atrakinti duris. Turėjome ekskursiją Saksonijos parlamente (Saechsischer Landtag). Parlamento rūmuose ne tik susipažinome su išrenkamų atstovų darbo veikla, bet ir patys praktiškai tai išbandėme. Pristatydami savo idėją-projektą, mokėmės oponuoti, reaguoti pagal saksoniečių tradicijas ir balsuoti.
     Vokietija garsi savo ištaigingomis pilimis. Vienoje iš jų, Moritzburgo pilyje, apsilankė ir mūsų grupė. Šioje pilyje 1972 m. buvo filmuotą pasaką „Trys riešutėliai pelenei“. Šiuo metu pilyje vyko paroda, kurioje mes galėjome pamatyti filmavimo užkulisius. Taip pat aplankėme pilies arklides, esančias miesto centre.
     Iš Drezdeno vykome į Chemnicą. Čia lietuvaičiai buvo išskirstyti, nes teko apsigyventi vokiečių šeimose, kuriose praleisdavo vakarus, bendraudavo, geriau susipažino su šeimomis, jų kultūra ir tradicijomis. Chemnice nebuvo kada nuobodžiauti: lankėmės buvusioje kalnų rūdų kasykloje, keramikos dirbtuvėlėse dekoravome savo išsirinktą indą, vykome į Crottendorfą ir darėme „dūmines žvakes“, rungėmės „virtuvės kovose“, kur gaminome lietuviškus bei vokiškus patiekalus, tiesiog žaidėme ir bendravome.
     Nors buvome Vokietijoje, tačiau pagrindinė bendravimo kalba buvo anglų. Retkarčiais lavinome ir vokiečių kalbos žinias. Teko apsilankyti Dr. Wilhelm-Andre gimnazijoje, susipažinti su mokyklos taisyklėmis, dalyvauti pamokoje, kuri truko 90 min., pamatyti kieme bičių avilius, pažaisti sporto salėje.
Šio projekto metu mes tiesėme naujus draugystės tiltus su naujais žmonėmis ir įtvirtinome bičiulystę su jau esamais draugais vokiečiais. Abiejų šalių jaunimas diskutavo apie savo svajones, meną, geriau pažinome kitos tautos kultūrą. Nuostabiai praleidome žiemos atostogų laiką. Į Lietuvą grįžome ne tik su daugybe prisiminimų, bet ir naujomis patirtimis, nauju supratimu, nauju dialogu. Mokinių grupę lydėjo mokytoja Irma Savickaitė ir Eržvilko gimnazijos socialinė pedagogė Jolita Mockaitienė.