Žemyninių kopų apsuptyje

Spalio 30 d. į pažintinį tiriamąjį žygį pėsčiomis išsiruošė Eržvilko gimnazijos jaunieji geografiukai iš „Geoprotų“ būrelio. Maršrutas nusidriekė Kaskalnio kalvyne – labai vaizdingame pušyne, užimančiame apie 900 ha ploto kalvotos aukštumos. Įdomiausia, kad šie „kalnai“ – tai žemyninės parabolinės smėlio kopos, vienos aukščiausių Lietuvoje. Jos susiformavo nuslinkus paskutiniam ledynui bei senoviniam Nemunui sunešus į savo deltą nešmenis, o vėliau juos supustė stiprūs vakarų vėjai.

Žygyje dalyvavo bei filmuotą medžiagą paruošė Deividas Jackis, tiriamuosius darbus atliko Lietuvos jaunųjų geografų mokyklos narės Andžela Jociūtė ir Rugilė Gelžinytė, taip pat – Emilija Barauskaitė, Orinta Mozūraitytė. Žygiui vadovavo geografijos mokytojas Alvydas Adomavičius.
     Žygio metu naudojome kompasus, žingsniamačius, taip pat sportinius detalius žemėlapius „Kaskalnis“, kuriuos mielai dovanojo OS „Karšuvos“ klubas. Užlipome ant aukščiausios kalvos, iškilusios į 65,8 m aukštį virš jūros lygio. Taip pat nuo papėdės išmatavome santykinius aukščius. 3 kvartale radome įspūdingą peraukštėjimą – nuo 31 iki 57 m.
     Kai kuriose vietose žingsniais išbandėme horizontalių laiptą, vaikščiojome dantytomis gūbrių keteromis. Ir nors įveikėme viso labo tik 8 km (keliavome 4 val.), tačiau pažintiniu požiūriu patirti įspūdžiai ir pasiekti tikslai pranoko lūkesčius.